Monday, May 29, 2017

Kirchentag Wittenberg dag 5

Vandaag naar Wittenberg de Festgottesdienst, ik vertrek vroeg want ik wil er op tijd zijn.
De weg is nog rustig en ik ben binnen het uur in Wittenberg waar ik snel een parkeerplek vind, het is 850 meter lopen naar de Shuttel bussen en die brengen je tot aan de Elbe wei.


Na controle van de rugzak en fouilleren mag iedereen door.
Het voorprogramma is bezig en er heeft heel veel jeugd ook onder de sterrenhemel geslapen en zijn gewekt door de broeders van Taize.

Om 12 uur begint de dienst met een groot koor en ruim 800 koperblazers erg indrukwekkend.
We vieren ook avondmaal met de 120.000 bezoekers.






Na de dienst slenter ik de hele wei nog een keer rond en haal vers water dat overal wordt uitgedeeld, het is inmiddels 32 graden geworden.  IJS is er niet te krijgen dus heel ik nog een broodje.
Daarna ga ik op zoek naar mijn shuttlebus.





No comments: