Saturday, May 12, 2012

7e dag in Libanon


Vandaag zijn de mannen weer het gebied in, ieder naar zijn post en naar de Locals waarmee enkelen een afspraak hadden om te eten.
Ik ben met Wil en Mia in Tire gebleven. Eerst  met Cris koffie gedronken en lekker buiten gezeten , Mohamed kwam ook nog langs die ging even zwemmen in zee.
Later naar Tire binnenstad gewandeld en door de kleine straatjes gedwaald en wat kleinigheidjes gekocht voor thuis. En ons wederom verbaasd over de elektriciteits voorziening in Tire.



Tot slot bij Tony een cola gedronken en terug naar het hotel gewandeld.
Ben benieuwd hoe de mannen het hebben  gehad, misschien later  daar  nog iets over.
Vanavond Libanese avond op het strand met een BBQ.


PS. Toen de mannen uit Haris terug kwamen hadden ze een vervelend bericht alle camera's en mobile telefoons waren in beslag genomen door Hezbollah, we hopen ze vanavond nog terug te krijgen via Mr Ali. Maar of dat ook gebeurt valt te bezien. Ook Daan is zijn camera kwijt gelukkig had ik net gister de foto's op mijn laptop gezet dus die hebben we nog maar Daan baalt wel vreselijk.
Ik ben blij dat ik niet ben mee gegaan anders was ik ook al mijn camera's kwijt.
De mannen hadden blijkbaar naar een punt gewandeld waar ze niet mochten komen of zoiets.
Kun je je in Nederland niet voorstellen maar ja het is hier het Midden Oosten met andere regels en wetten door ons opgegroeid in vrijheid niet te bevatten.

1 comment:

Rien en Greet said...

Hoi Gerdine,

Lekker zo,n relaxed dagje. Beetje shoppen, beetje zitten ,beetje mensen kijken. Klinkt goed. En een BBQ op het strand,, BBQ dat is iets met mooi weer of zo, lekker warm, buiten??????? Hier denken we erover om snert te gaan maken.

Doei,Rien en Greet